Page 19 - 25. Yılında Erciyes Üniversitesi Veteriner Fakültesi
P. 19

25. YILINDA ERCİYES ÜNİVERSİTESİ VETERİNER FAKÜLTESİ





























                     GİRİŞ



            Üniversite, “universitas magistrorum et scholarium” veya “öğrenciler ve öğretmenler topluluğu” anlamında olup en üst
            seviyede eğitim-öğretim verilen, araştırma yapılan ve bilgi üretilen bir Yükseköğretim kurumudur. Üniversitelerin
            başta gelen en temel karakteristiklerinden bazıları, evrensellik, özerklik (autonomy), şeffaflık ve hesap verebilirlik
            (accountability)’tir.

            Türkiye’de üniversiteler, Modern Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin kuruluşunu takiben yeni bir gelişme dönemine
            ulaşmışlardır. Modern Türkiye Cumhuriyeti’nin Kurucusu Ulu Önder ATATÜRK, Cumhuriyet Devrimlerinin
            tamamlayıcısı olarak 1933’te “Üniversite Reformunu” başlatmış ve ülkemizin çağdaşlaşması için üniversitelerin
            önemini net bir şekilde ortaya koymuştur. Mevcut durumda iki yüzden fazla üniversitenin yurdumuzun dört bir
            yanında faaliyet göstermesi, Modern Türkiye için büyük bir gelişmişlik göstergesidir.

            Türkiye, Avrupa Yükseköğretimine entegrasyonu sağlamak için 1999 yılında başlatılan Bologna Sürecine 2001
            yılında dâhil olmuştur. Yükseköğretim Kurulu (YÖK), 49 ülkenin üye olduğu Avrupa Yükseköğretim Alanında
            (EHEA) faaliyetlerini sürdürmektedir. YÖK, yükseköğretim faaliyetlerini esas olarak Avrupa Yeterlilikler Çerçeve-
            leri ve Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi (Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi, TYYÇ)’ne uygun olarak yürüt-
            mektedir.

            Türkiye’nin kalkınma planları ve stratejik hedeflerine paralel olarak bu yeni kalkınma döneminde üniversitelerden
            beklentiler de doğal olarak artmıştır. Üniversitelerden Beklentiler: i) Ülkede çağdaş teknolojinin gelişmesine öncü-
            lük etmek, ii) İleri düzeyde bilgi üretmek, iii) İleri düzeyde mesleki becerilere sahip, sorunlara alternatif çözümler
            geliştirebilen ve uluslararası rekabete hazır insan gücü yetiştirmek, iv) üretimde yer almak, v) yenilik, verimlilik,
            araştırma ve geliştirme çalışmalarına katkıda bulunarak, ülkenin sosyal ve ekonomik sorunlarına ileri çözümler
            üreterek öncü sorumluluklar üstlenmektir. Nitekim YÖK Başkanımız Prof. Dr. Erol ÖZVAR, Veteriner Fakülteleri
            Dekanlar Kurulu Yürütme Kurulu Üyelerinin 10 Ocak 2022 tarihinde Ankara’da kabulünde, üniversitelerin rolle-
            rini vurgulamış, “Sahada Veteriner Fakültesi” sloganıyla entegrasyonu tarif etmiştir.

            Yeni bakış açısıyla YÖK, uluslararası işbirliğine özel önem vermiş ve uluslararasılaşmayı hedef olarak belirlemiştir.
            Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK), uluslararasılaşmayı uluslararası standartlara ulaşmanın kanıtı olarak ilgili
            akreditasyon süreçleri sonunda elde edilen akreditasyon belgesini esas almaktadır. YÖKAK tarafından tanınan ulus-
            lararası akreditasyon kuruluşlarına; YÖKAK’ın yetkilendirdiği ulusal akreditasyon ajanslarına YÖKAK’ın ilgili lis-
            telerinde yer verilmektedir. Veteriner Fakültelerinin uluslararası akreditasyonu için 1988 yılında Viyana’da kurulan






                 25. YILINDA ERCİYES ÜNİVERSİTESİ VETERİNER FAKÜLTESİ
                                                                                                    1
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24